Lyxig stektermometer med radiosändare


Sol ute och jag sitter framför datorn och väntar på att Pain au vin ska bli klart.

Jag har skaffat mig en lyxstektermometer med radiosändare som gör att jag kan se brödets innertemperatur på 25 meters avstånd. Det går att ställa in mottagaren så att den signalerar när brödet är klart (98 grader). Mycket bekvämt t ex när man ligger i badkaret, vilar på soffan eller solar vid knuten.

Det finns bara ett "aber"- när du slår på termometern är alarmet förinställt på 300 grader - det tar en stund att ändra till 98 grader

Jag kommer att gå ut på en promenad när jag satt in Mormor Hannas bröd. Jag ställer mobiltelefonens klocka på en halvtimme så att den låter efter 20 minuter och det är dags att vända och gå tillbaka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar